Mixed mediowa, metaliczna paleta

Witajcie,
Dziś kurs na mixed mediową paletę przygotowała dla Was Kasia. 

Materiały:

  • baza: paleta Wooduts!
  • czarne gesso
  • klej mix media ze Stamperii (albo medium żelowe lub inny mocny klej do prac mediowych)
  • pasta strukturalna
  • szablon o wybranym wzorze
  • szpatułka do nakładania pasty strukturalnej
  • farba Finnabair w kolorach: Deep Waters i Iris Potion
  • farba Pentart w kolorze Liliowe złoto
  • pasty woskowe Finnabair w kolorach: Turquoise Satin i Blue Velvet
  • Inka Gold w kolorach: kobaltowy, hematyt, Gold-Brown, fiolet, grafit
  • pędzle do malowania
  • dodatki i dekoracje do ułożenia kompozycji

Wykonanie:

Etap 1

Układamy wstępną kompozycję (u mnie jest to ażurowa tekturka i stary pędzelek) i nanosimy przez szablon pastę strukturalną w kilku miejscach dookoła.




Etap 2

Doklejamy pozostałe elementy kompozycji. U mnie nie jest ich bardzo dużo, bo na końcu będę dodawać jeszcze kwiatki. W kompozycji użyłam elementów z masy samoutwardzalnej, szklanych kaboszonów, metalowej serwetki i metalowego zegara.



Etap 3

Gdy elementy dobrze się przykleją, malujemy całość czarnym gesso.



Etap 4

Malujemy pracę farbami metalicznymi (u mnie Deep Waters, Iris Potion liliowe złoto). Tworzymy płynne przejścia między kolorami i cieniowania.



Etap 5

Teraz w ruch idą Inki. Nakładałam je lekko zmoczonym w wodzie pędzelkiem. Starałam się podbić kolory i podkreślić wypukłe elementy kompozycji.




Etap 6

Teraz dodajemy pracy głębi. Użyłam do tego czarnej, matowej farby akrylowej. Nanosiłam ja metodą suchego pędzla. Na pędzel nabierałam niewielką ilość farby, rozcieram na kawałku folii, żeby na pędzelku została tylko odrobinka farby. Potem tym pędzelkiem delikatnie muskam pracę: na brzegach i przy kompozycji. Staram się nadać pracy efekt cieniowania. Na koniec rozświetliłam pracę w kilku miejscach używając past woskowych.




Etap 7

Przy użyciu rozrzedzonej białej farby i szczoteczki (ewentualnie pędzelka) robimy drobne kropki na całej pracy.




Etap 8

Dodajemy kwiaty. Ja użyłam białych papierowych lilii z Wild Orchid Crafts, które zafarbowałam. Najpierw przygotowałam niebieski barwnik z Inki Gold – niewielką ilość kobaltowej Inki rozcieńczyłam wodą, a następnie pędzelkiem pomalowałam kwiatki. Zostawiłam do wyschnięcia, a następnie posmarowałam w kilu miejscach (na sucho) Inką w kolorze Gold-Brown. Kwiatki przyklejałam klejem „mix media”.




Etap 9

Na koniec dodałam jeszcze napis. Napis ze sklejki pomalowałam farbą w kolorze Iris Potion, a następnie, po wyschnięciu, posmarowałam cienką warstwą pasty woskowej w kolorze Blue Velvet.

A tak wygląda końcowy efekt:














Mam nadzieję, że kurs jest dla Was czytelny i spróbujecie swoich sił w zabawie mixed media :)

Przesyłam moc pozdrowień,
Kasia



Komentarze