Twórczy pojedynek

Twórczy pojedynek

Witajcie!

Stanęłam do pojedynku z  Sabiną i stworzyłam balon wg swojego pomysłu. Oczywiście, nasze pojedynki nie są na miecze, ale na pędzle i nożyczki ;) Chcemy w ten sposób pokazać Wam, jak jeden przedmiot o konkretnym kształcie, dzięki kreatywności i pomysłowości może wyglądać zupełnie inaczej. W tej różnorodności pomagają także różne techniki, jakimi się posługujemy.
Ja jeszcze nie widziałam projektu Sabiny. Nie mam pojęcia też, jakich materiałów użyła do jego wykonania. Jestem zatem bardzo podekscytowana naszym finałem.
A jeśli chodzi o moją realizację. Tradycyjnie użyłam farb akrylowych i wykorzystałam mój ukochany motyw patchworka. Uwielbiam „szyć pędzlem” te łatki, dobierać kolory a także wymyślać desenie. Brzegi każdego elementu pocieniowałam farbą z użyciem opóźniacza do farb. Użyłam tez konturówek 3 Do tworzenia motywów na materiałach. Sznurowanie oraz fastrygi wykonałam za pomocą cienkiego pędzelka, zaś napis – tu poszłam na „łatwiznę” i skorzystałam ze stempli oraz tuszu ARCHIVAL INK, który można spokojnie lakierować.
Mam nadzieję, że moja kolorowa propozycja przypadła Wam do gustu!








Balonowa tablica

Wraz z Jagodzianką postawiłyśmy sobie wyzwanie, aby udekorować ten sam tym bazy Woodouts. Chciałyśmy sprawdzić, w jakich kierunkach poszybuje nasza wyobraźnia i jakimi technikami się posłużymy. Nie mówiąc sobie, jakie mamy plany oraz pomysły na bazę balona przystąpiłyśmy do pracy.  Dziś prezentujemy Wam nasze projekty, same będąc ogromnie ciekawe jakież to będą efekty naszych zmagań. 
Postanowiłam z bazy balona wykonać tablicę, na której można przyczepiać za pomocą małych spinaczy informacje i niewielkie zapiski. Jeśli spinaczy byłoby zbyt mało, aby pomieścić więcej krateczek można je przypiąć do balonowej tablicy również szpilkami, bo cały balon test miękki i szpileczki z łatwością się w niego wbijają. 
Bazę balonu najpierw obrysowałam na papierze scrapowym, aby mieć czym zamaskować tył projektu, następnie nakleiłam na czaszę balonu cienką gąbkę (tu świetnie sprawdziły się przekładki gąbkowe ze skrzynek z owocami z Biedronki), a potem nałożyłam na nią materiał. 
Odwróciłam projekt na drugą stronę i zaczęłam tapicerować, naciągając materiał takerem ze zszywkami o długości nóżek 6 mm. Bazy Woodouts! nadają się do tych celów idealnie, bo ich grubość pozwala na tego typu sztuczki! Po tapicerskich potyczkach (robiłam to pierwszy raz w życiu, więc Wam też się to uda!) obcięłam nadmiar materiału zostawiając od zszywek ok. 1 cm marginesu.
Przyszedł czas na pomalowanie krawędzi gondoli balona zieloną farbą akrylową, a następnie zamaskowania tyłu pracy z widocznymi zszywkami wcześniej odrysowanym i wyciętym papierem scrapowym. W ten sposób powstała miękka tablica w kształcie balona. 
Postanowiłam zszywkami tapicerskimi wystebnować linie balonowych lin. W tym celu naszkicowałam sobie na czaszy balonu 6 linii i zaczynając od wierzchołka nabiłam zszywki na tych liniach. W ten sposób powstały w miękkiej powierzchni wgłębienia, w które wkleiłam za pomocą kleju na gorąco liny balonowe wykonane z kolorowej włóczki za pomocą fajnego urządzonka, którym jest młynek dziewiarski. Młynkiem wykonałam też linki do balonowych worków z balastem, które w moim projekcie również są miękkie, bo wypchane runem do ocieplania kurtek. W przygotowane wcześniej woreczki również klejem na gorąco wkleiłam linki balastowe. Pozostało tylko dokleić spinacze (klamerki) i cieszyć się oryginalną tablicą na zapiski. 








Komentarze